Over mij

Op zoek naar de mens achter de leerkracht

Aangenaam, Ank Kampman!

=

Leerkracht PO

=

Burn-out coach

=

Verzuimspecialist

=

Psychosociaal therapeut

=

Lerarenspecialist

Mijn aanbod is erop gericht om leerkrachten met praktische tips en begeleiding op maat te ondersteunen in hun bijzondere baan. Zo kunnen zij met passie en plezier, maar ook met rust en overzicht op een gezonde manier in het onderwijs blijven.

Ik help zowel starters als ervaren leerkrachten graag vooruit, door middel van een intensief programma of incompany training. Mijn gratis masterclasses, podcasts en blogs worden veel bekeken en beluisterd. Daarnaast verzorg ik twee keer per jaar een onderwijsevent, waarin de leerkracht centraal staat.

Juf Ank

Het lesgeven zat er al jong in; ik genoot als tiener al van het geven van volleybaltrainingen. Ik vond het heerlijk om (sport-)evenementen te organiseren en alles te mogen regelen. Niemand was dan ook verrast toen ik naar de pabo ging en officieel juf Ank werd.

Als leerkracht was ik enthousiast, deed ik enorm mijn best en dat werd gezien. Ik kreeg veel complimenten maar voelde mij juist erg onzeker. Het schoolwerk nam elk jaar steeds meer tijd en aandacht in beslag, ik ging in de overdrive en ik raakte mezelf een beetje kwijt. Het vuur in mij doofde en ik besloot een andere weg in te slaan.

Door middel van diverse trainingen, cursussen en opleidingen ontwikkelde ik mezelf als persoon. Ik ontdekte dat ik niet langer alleen juf Ank hoefde te zijn maar dat ik mijn tijd en aandacht kon verdelen over meerdere belangrijke aspecten van mijn leven, zoals mijn kinderen en partner, mijn familie en vrienden, mijn hobby’s en sporten en vooral: mezelf!

Er kwam ruimte om door te groeien en ik werd weer enthousiast, durfde zelfs ambitieus te zijn. Het vuur in mij laaide weer op. Ik deed de opleiding tot coach en psychosociaal therapeut. Daarnaast volgde ik trainingen in medische basiskennis, ademhalingstechnieken, burn-out begeleiding, NLP, EMDR en systemisch werken.

Ik begon mijn eigen praktijk en merkte dat mijn hart sneller ging kloppen van het begeleiden van leerkrachten. De combinatie van mijn eigen ervaring als leerkracht en mijn kennis als therapeut zorgt voor een stevige basis voor mijn specialisatie. Leerkrachten vinden het fijn dat ik hen begrijp en volledig kan aansluiten bij hun behoeften.

In mijn trainingen worden leerkrachten zich meer bewust van hun eigen persoonlijkheid en hoe zij deze in hun voordeel kunnen inzetten. Ik bespreek graag de “persoonlijke cocktail” met leerkrachten: welke eigenschappen kun je versterken en welke zijn niet langer helpend? Leerkrachten doen in mijn trainingen kennis en vaardigheden op, waar ze de rest van hun leven wat aan hebben, zowel op werkgebied als op persoonlijk vlak. Daar ben ik trots op.

Gratis inspiratie voor meer werkplezier

Masterclass Ontspannen onderwijzen

Blog & Nieuwsbrief

Wat anderen zeggen

[…]“Ik zie mijzelf steeds beter en weet wat mijn actiepunten zijn.”

Het waren soms erg heftige sessies, maar toch voelde het als een opluchting.

Een waardevolle aanvulling van een traject zijn de online Q&A’s en de Lunch & Learn. Zo ben je niet alleen 1 op 1 bezig, maar ook in een groep. Je haalt uit verhalen van een ander ook actiepunten voor jezelf.

NYNKE

[…] Als je een coach zoekt die je naar de mond praat, die je voorzichtig met handschoentjes aanpakt, die het paard op stal laat omdat je er niets mee hebt of sociaal wenselijke antwoorden accepteert moet je niet bij Ank zijn.
Zoek je iemand die je een spiegel voor houdt, die je confronteert met je aannames en je een figuurlijke schop onder je kont geeft zodat je het niet alleen mooi vertelt maar ook gaat doen, dan ben je bij Ank aan het goede adres.

ARANKA

[…]Ik ben me nu steeds meer bewust van het effect van een kleine stap zetten, die op de lange termijn groot voordeel oplevert. Ook probeer ik minder voor de ander te leven en keuzes vanuit mijzelf te maken.

Na afloop van het traject merk ik dat ik mij minder geleefd voel en minder lang met een zwaar gevoel blijf zitten na een drukke dag. Dat ik bij het maken een planning minder kijk naar wat moet, maar vooral naar wat kan.

ANNE